„Pro učitele je důležité vést dítě, aniž by ono samo příliš pocítilo jeho přítomnost, tak aby mu poskytl potřebnou pomoc, ale nikdy nestál v cestě mezi dítětem a jeho zkušeností.“ – Maria Montessori
Lucie vystudovala učitelství 1. stupně se specializací speciální pedagogika na Univerzitě Hradec Králové. Získala diplom pro učitele základních škol od Severoamerické Montessori společnosti (NAMC). Ráda cestuje a objevuje, všechny pracovní příležitosti pro ni byly velkým dobrodružstvím. Pracovala jako učitelka mezinárodní Montessori základní školy IMSP v Praze a anglická učitelka v bilingvní mateřské škole Le Jardin ve Frankfurtu nad Mohanem. Od roku 2010 působila jako ředitelka Kouzelných škol, soukromé Montessori mateřské a základní školy. Při mateřské dovolené spolupracovala jako supervizorka a učitelka s rodinnou Montessori školou Marché.
S dětmi ji baví objevování jejich individualit a talentů prostřednictvím her, výletů do lesa a hudby. Ve své praxi využívá dovedností z kurzů Čtením a psaním ke kritickému myšlení, Teorie typů od Šárky Mikové nebo Škola bez poražených. V ZŠ Sofie nyní působí na pozici třídní učitelky v prvním trojročí, ve třídě Perseus.
Ve svém volném čase se věnuje svým třem dětem, manželovi a pejskovi. Ráda poznává nová místa, tráví čas v přírodě a na skalách. Relaxuje tancem a bubnováním.
Těm, na kterých nám záleží, dejme křídla, aby létali, kořeny, aby se vraceli, a důvody, aby zůstávali.
„Není důležité kolik toho uděláš, ale kolik lásky do toho dáš.“ – Matka Tereza
Bára vystudovala speciální pedagogiku na Karlově Univerzitě. Poté studovala dva roky na Pražské soukromé psychoterapeutické fakultě a dále pokračovala na teologické fakultě. Během své mateřské dovolené prošla ročním Montessori kurzem a pedagogikou Franze Ketta.
Pracovala ve školce s dětmi se specifickými potřebami, ve zvláštní škole s dětmi s etopedickými problémy a v Jedličkově ústavu v Praze. Angažovala se v prorodinné problematice na půdě Parlamentu ČR. Od roku 2013 pracovala na ZŠ Open Gate v Babicích na pozici speciální pedagog, metodik prevence.
Absolvovala řadu kurzů: Respektovat a být respektován, Kurz prevence sociálně patologických jevů, Kurz prevence šikanování ve školách, Metoda dobrého startu, Signály SPU na počátku školní docházky, Percepčně motorická oslabení ve školní praxi, Cirkus do škol.
V Sofii se Bára v roli speciálního pedagoga věnuje dětem se speciálními vzdělávacími potřebami a působí jako asistentka ve třídě Perseus (1. trojročí).
Ve volném čase se věnuje svým vnoučatům a relaxuje při dlouhých procházkách lesem.
Motto: Věřím v dobro.
Veronika chtěla být učitelkou odjakživa. Po maturitě na libereckém gymnáziu vystudovala vychovatelství se speciální pedagogikou na Univerzitě Hradec Králové, tamtéž pak získala také magisterský titul ve vytouženém oboru učitelství pro 1. stupeň. Svou pedagogickou kariéru začala jako učitelka v mateřské škole pro zrakově postižené, pracovala také jako vychovatelka ve školní družině. V letech 2004 – 2007 působila jako učitelka 1. stupně na ZŠ Bezručova v Říčanech, mezi lety 2013 – 2015 na stejné pozici v ZŠ Open Gate v Babicích.
Své pedagogické znalosti a dovednosti velmi ráda dále prohlubuje. Absolvovala dlouhodobý kurz Montessori pedagogiky pro děti od 6 do 12 let. Dlouhodobě se zajímá o principy programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení, prošla řadou školení z jeho nabídky včetně lektorského kurzu. Ve své praxi využívá i poznatky ze seminářů Hejného metody ve vyučování matematice, webinářů Učíme se venku a dalších.
V Sofii je třídní učitelkou třídy Orion (1. trojročí) a zástupkyní ředitele.
Veronika je nadšená čtenářka a často vyráží za kulturou. Ráda luští logické úlohy a hlavolamy, s rodinou tráví volný čas hraním deskových her. Odpočinek a vnitřní klid hledá na procházkách v lese.
„Vytrvalost a píle jsou lepší než neukázněnost a genialita.“ – Erich Maria Remarque
Zuzana vystudovala gymnázium Kpt. Jaroše v Brně, poté pokračovala studiem na Pedagogické fakultě MU, obor dějepis a základy společenských věd. Vysněnou cestu pedagoga se nakonec rozhodla opustit a přešla na Provozně ekonomickou fakultu MZLU v Brně, kde vystudovala bakalářský studijní program Ekonomika a management, Sociálně ekonomický obor.
K práci s dětmi a později i návratu k pedagogické činnosti ji přivedly vlastní děti. Nejprve se 2 roky věnovala vedení atletické přípravky v Říčanech, kde navázala na své zkušenosti s orientačním během, kterému se intenzivně věnovala do 18 let, a snažila se sport a radost z pohybu přiblížit i dětem, které k němu vztah nemají. Láska ke čtení a radost ze společného objevování knih s dětmi, které cestu ke čtenářství hledají obtížně, ji přivedly k založení školního čtenářského klubu v 1. ZŠ Říčany ve spolupráci s dětským oddělením Městské knihovny v Říčanech.
Po absolvování kurzu asistenta pedagoga a vychovatele na VOŠ JABOK využila nabídky ZŠ Sofie a naplno se ponořila do práce s dětmi a objevování kouzla Montessori pedagogiky, laskavého přístupu a podporující prostředí, kde má šanci uspět každý. Aktuálně působí jako asistentka v 1. trojročí, ve třídě Orion, s dětmi se potkává také v hodinách tělocviku.
Svůj volný čas tráví nejraději s rodinou, venku se psem nebo nad knížkou.
„Co je v životě opravdu důležité, je očím neviditelné.“ – Antoine de Saint-Exupéry
Markéta absolvovala Vyšší odbornou školu pedagogickou, obor Předškolní a mimoškolní pedagogika, kurz Montessori pedagogiky pro věk 6-12 let a studium pro ředitele škol a školských zařízení.
Ve školství působí od roku 2008. Má zkušenosti z předškolního vzdělávání z Anglie a Norska, v ČR působila jako ředitelka bilingvní mateřské školy. Výukou angličtiny se zabývá od návratu z Velké Británie, v posledních letech také na metodické úrovni. V Sofii působí jako třídní učitelka druhého trojročí, ve třídě Kentaur.
Ve volném čase se věnuje čtení, psaní, józe, v létě spolupořádá a vede jógový tábor pro rodiče s dětmi. Aktivně se angažuje v programu Persona Dolls – panenky s osobností a vědomé práce s předsudky.
„Největší chyba, kterou v životě můžete udělat, je mít pořád strach, že nějakou uděláte.“ – Elbert Hubbard
Kristýna vystudovala Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy v Praze. Při navazujícím doktorandském studiu a práci v Botanickému ústavu v Průhonicích si uvědomila, že vědecká dráha není jejím životním posláním a postupně ji vyměnila za roli učitelky.
Své první pedagogické zkušenosti získala jako dobrovolnice při doučování dětí ohrožených sociálním vyloučením v rámci Člověka v tísni a vedením kroužku Věda nás baví. Po absolvování učitelství biologie SŠ a 2. stupně ZŠ na Pedagogické fakultě UK působila jako učitelka 2. stupně a asistentka v ZŠ Archa Montessori v Praze. Své obzory si rozšířila na semináři Základy Montessori pedagogiky (6-12 let) a jejich přenos do vzdělávání na 2. stupni ZŠ a kurzu komunikace Cestou vlastního rozvoje.
V ZŠ Sofie působí jako učitelka 2. trojročí. Nejraději s dětmi objevuje přírodu prostřednictvím badatelské výuky a učení venku.
Ve volném čase pečuje o zahradu, cvičí jógu nebo cestuje s přítelem a psem Egonem.
Markéta vystudovala obor Učitelství pro 2. stupeň ZŠ a SŠ se specializací na český jazyk a základy společenských věd na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Současně absolvovala bakalářský obor Dějiny křesťanského umění na Katolické teologické fakultě UK.
Mezi lety 2012–2018 působila na MŠ a ZŠ sv. Augustina v Praze, kde se podílela na rozvoji a organizaci nové školy. Zde také prošla řadou pedagogických pozic od asistentky pedagoga, přes vychovatelku ve školní družině, až po třídní učitelku, učitelku českého jazyka a občanské výchovy na 2. stupni a zástupkyni 2. stupně. Během těchto let absolvovala řadu kurzů a školení. Následující léta strávila s dvěma dětmi na mateřské dovolené.
V Sofii pracuje na pozici párové učitelky ve 2. trojročí (třída Kentaur).
Ve volném čase se věnuje chalupaření, cykloturistice a zajímá se o výtvarné umění a kulturu všeobecně.
Kačka vystudovala Střední hotelovou školu v Pelhřimově, později již jako maminka dvojčat pokračovala oborem Předškolní a mimoškolní pedagogika na Střední pedagogické škole v Berouně. Jako učitelka v mateřské škole pracovala jak s těmi nejmladšími, tak i s předškoláky.
Absolvovala kurz logopedického preventisty, Stimulační program Maxík, kurzy matematické pregramotnosti v předškolním vzdělávání, seznámila se se základy Hejného matematiky. Věnuje se environmentální výchově, prošla kurzem badatelsky orientovaného vyučování i dalšími semináři zaměřenými na tuto oblast.
V Sofii pracuje se všemi věkovými skupinami. Je asistentkou pedagoga a děti se s ní mohou potkat také v hodinách pracovní a tělesné výchovy.
Volné chvíle ráda tráví se svými dětmi, rodinou a přáteli. Doma na farmě odpočívá především aktivně, věnuje se zahradničení a chovu hospodářských zvířat. Relaxací je pro ni sport – ať už běhání v přírodě nebo čas strávený u koní.
“I went to the woods because I wished to live deliberately, to front only the essential facts of life, and see if I could not learn what it had to teach, and not, when I came to die, discover that I had not lived.” – Henry David Thoreau
Laura is from the southeastern United States in Atlanta, Georgia. She received her bachelor’s degree with honors in English Language and Literature from Rollins College in Florida, and her Masters of Higher Education and Student Affairs from the University of South Carolina, with an emphasis in international education.
Laura has been working professionally in the field of education since beginning her graduate degree in 2017, primarily with international students and students studying abroad at her university. She is passionate about supporting students’ social and soft skills development, as well as intercultural competency and critical analysis. This is her sixth year teaching English at Sofie.
Outside of school, Laura enjoys reading, cooking, traveling, and spending time with her friends and family.
Motto: Lidé jsou jako stromy. Každý roste svým vlastním tempem.
Johana získala bakalářský titul v oborech Hudební výchova, Sbormistrovství a Anglický jazyk na Pedagogické fakultě UK v Praze. Kromě studia na vysoké škole absolvovala také Elévský program v rámci Českého rozhlasu a mnoho hudebních kurzů. Zajímala se i o tvorbu scénáře a písňových textů. Je sbormistryní pěveckého sboru Silentium, z. s., který v Praze působí od roku 2022.
K hudbě má blízko už od malička. Hraje na zobcovou flétnu a klavír, poradí si také s dalšími nástroji jako jsou kytara, elektrická baskytara nebo akordeon. Johana miluje zpěv a zpívá při každé příležitosti. Věří, že hudba se musí žít, a proto se snaží studentům zprostředkovat autentický pocit, díky kterému si k ní sami najdou svou vlastní cestu.
Od roku 2023 působí v ZŠ Sofie jako učitelka hudební výchovy, v rámci odpoledních kroužků provází děti krásami zpěvu, hry na klavír a flétnu i hodinami hudební nauky.
„Sports do not build character. They reveal it.“ – Heywood Broun
Anthony received his Bachelor’s degree in Secondary Education in 2004, from Wilmington College in Ohio. He also has a Master’s degree in International Relations and Diplomacy from Anglo-American University in Prague.
He has worked in education since 2004, he began his teaching career in Orlando, Florida. He has been teaching in the Czech Republic for the past sixteen years. Prior to coming to the Czech Republic, Anthony also taught in Port-au-Prince, Haiti and Cleveland, Ohio.
Outside of school, Anthony enjoys playing and coaching sports, cycling, mixed martial arts, traveling, reading and spending time with his family.
„Buď změnou, kterou chceš vidět.“ - Mahátma Gándhí
Markéta vystudovala obchodní akademii, zastávala několik administrativních pracovních pozic a díky výchově svých dvou dcer se začala zajímat o jiné způsoby přístupů k dětem. Absolvovala kromě mnoha seberozvojových seminářů také kurz Respektovat a být respektován, kurz Asistenta pedagoga a vystudovala dvouleté pomaturitní studium Předškolní a mimoškolní pedagogiky.
Jako vychovatelka v družině působila 2 roky v ZŠ Kolovraty a v ZŠ Sofie pracuje od roku 2019. V současné době se její pozornost zaměřuje na vzdělávání v oboru dětského divadla a improvizace a práci s kartami ctností. Je hlavní vychovatelkou školní družiny, podílí se také na vyučování tělocviku a pracovních činností.
Miluje pobyt v přírodě, je vegetariánka a snaží se o zdravý životní styl.